Castelán:
EMILIA PARDO BAZÁN.- UNA MUJER QUE VIVIO Y LUCHO EN UN MUNDO DE HOMBRES.-
Doña Emilia Pardo Bazán nace en La Coruña en la sede de una familia acomodada. Hija única de don José Pardo Bazán y doña Amalia de la Rua recibe una amplia educación de carácter liberal en el colegio francés de Madrid y con instructores privados en La Coruña. En su país estimulaban su curiosidad y potenciaban su pasión por la lectura, tareas que ocupaban la mayor parte de su tiempo. Ya de niña da muestras de su carácter al negarse a recibir clases de música y piano, tal y como se estilaba en la educación femenina de la época.
Muchos son los adjetivos aplicables a esta mujer anticipada en su tiempo que tenia la capacidad de non pasar inadvertida: escritora y jornalista prolífica, viajera infatigalbe, cosmopolita, políglota, feminista… Criticada por unos y admirada por otros, doña Emilia es pionera en casi todo: a los nueva años compone sus primeros versos y a los quince publica el primero de sus numerosísimos cuentos (más de quinientos), “Un matrimonio del siglo XIX”. En 1868, con 16 años, se casa con José Quiroga en la capilla de Meirás, propiedad de los padres de la novia. En el año 1873 toda la familia Pardo Bazán viaja a Europa, lo que despierta en doña Emilia el interés por los idiomas y la literatura de cada país en su lengua original, por lo que aprende inglés y alemán de forma autodidacta. En 1876 nace su primer hijo, Jaime, al que dedicará su único libro de poemas y se da a conocer como escritora al ganar el concurso convocado en Orense la novela: Pascual López. Autobiografía de un estudiante de medicina. Corre el año 1880 y doña Emilia acepta la dirección de la Revista de Galicia. Su última hija, Carmen, nace un año después. Con la publicación de unos comprometidos artículos incluídos en “La Cuestión palpitante” y tras su separación matrimonial, doña Emilia sufre duras críticas a las que responde de manera dura y audaz. No debió ser sencillo ser después la amante “secreta” de Galdós durante veinte años… Trabajadora incansable publica sin parar y consigue emprender una joven aventura periodística con la revista Nuevo Teatro Crítico (1891), escrita completamente por ella. En 1892 funda y dirige la Biblioteca de la Mujer, ofreciendo a los lectores una colección de obras clave para el feminismo. Es la autora del primer texto moderno feminista, la primera mujer nominada Presidenta de la Sección de Lietratura en el Ateneo de Madrid, la primera nominada Consejera de Instrucción Pública, la primera mujer catedrática de Literatura Contemporánea de Lenguas Neolatinas de la Universidad Central de Madrid… Consciente del sexismo dentro de los círculos intelectuales, intentó entrar en la Real Academia de la Lengua en tres ocasiones, pero no lo consiguió…
…debió ser una de las pocas batallas que no ganó doña Emilia Pardo Bazán, una mujer que vivió y lucho como mujer en un mundo de hombres…
Galego:
Dona Emilia Pardo Bazán nace na Coruña, a Marineda das súas novelas, no seo dunha familia acomodada. Filla única de don José Pardo Bazán e dona Amalia de la Rúa recibe unha ampla educación de carácter liberal no colexio francés de Madrid e con instrutores privados na Coruña. Os seus pais estimulan a súa curiosidade e potencian a súa paixón pola lectura e a escritura, tarefas que ocupan a maior parte do seu tempo. Xa de nena dá mostras do seu carácter ao se negar a tomar clases de música e piano, tal e como se estilaba na educación feminina da época.
Moitos son os adxectivos aplicables a esta muller anticipada ao seu tempo que tiña a capacidade de non pasar inadvertida: escritora e xornalista prolífica, viaxeira infatigable, cosmopolita, políglota, feminista... Criticada por uns e admirada por outros, dona Emilia é pioneira en case todo: aos nove anos compón os seus primeiros versos e aos quince publica o primeiro dos seus numerosísimos contos (máis de cincocentos), "Un matrimonio del siglo XIX". En 1868, con 16 anos, casa con José Quiroga na capela da granxa de Meirás, propiedade dos pais da noiva. No ano 1873 toda a familia Pardo Bazán viaxa a Europa, o que esperta en dona Emilia o interese polos idiomas e a literatura de cada país na lingua orixinal, polo que aprende inglés e alemán de forma autodidacta . En 1876 nace o seu primeiro fillo, Jaime, ao que dedicará o seu único libro de poemas, e dáse a coñecer como escritora ao gañar o concurso convocado en Ourense la novela: Pascual López. Autobiografía de un estudiante de medicina. Corre o ano 1880, e dona Emilia acepta a dirección da Revista de Galicia. A súa última filla, Carmen, nace un ano despois. Coa publicación duns comprometidos artigos incluídos en La cuestión palpitante, e tras a súa separación matrimonial, dona Emilia sofre duras críticas ás que responde de maneira dura e audaz. Non debeu ser sinxelo ser despois a amante "secreta" de Galdós durante vinte anos... Traballadora incansable, publica sen parar e consegue emprender unha nova aventura xornalística coa revista Nuevo Teatro Crítico (1891), escrita completamente por ela. En 1892 funda e dirixe a Biblioteca de la Mujer, ofrecendo aos lectores unha colección de obras clave para o feminismo. É a autora do primeiro texto moderno feminista, a primeira muller nomeada Presidenta da Sección de Literatura no Ateneo de Madrid , a primeira nomeada Consejera de Instrucción Pública, a primeira muller catedrática de Literatura Contemporánea de Lenguas Neolatinas da Universidad Central de Madrid... Consciente do sexismo dentro dos círculos intelectuais, tentou entrar na Real Academia de la Lengua en tres ocasións, pero non o conseguiu...debeu ser esta unha das poucas batallas que non gañou dona Emilia Pardo Bazán, unha muller que viviu e loitou como muller nun mundo de homes.
Contador gratis
No hay comentarios:
Publicar un comentario